علت گرفتگی فاضلاب روشویی و وروش های رفع آن با جوش شیرین 487549899

گرفتگی لوله فاضلاب روشویی می‌تواند به دلایل مختلفی مانند رسوب، جرم، تجمع مو و آشغال‌های ریز رخ دهد. در این مقاله، به توضیح علل و دلایل گرفتگی روشویی پرداخته و چند روش ساده و کاربردی برای رفع این مشکل بدون دردسر ارائه شده است. امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید به راحتی مشکل خود را حل کنید. با ما همراه باشید.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده که هنگام شستشوی دست و صورت، آب در روشویی جمع شده و با کندی از راه آب خارج می‌شود. این مشکل نشان‌دهنده وجود گرفتگی در لوله فاضلاب یا سیفون روشویی است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که با دیدن جمع شدن آب در کاسه روشویی دچار نگرانی می‌شوید و نمی‌دانید چه باید بکنید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در ابتدا به بررسی علت‌های گرفتگی روشویی پرداخته و توضیح می‌دهیم که چرا روشویی می‌گیرد و چه عواملی در این مشکل موثر هستند. سپس با روش‌های باز کردن گرفتگی آشنا می‌شوید و نحوه بکارگیری هر یک از این روش‌ها را آموزش می‌بینید. خدمات تاسیسات ساختمان در گرگان می‌تواند در مواقع اضطراری و برای جلوگیری از مشکلات بیشتر، به شما کمک کند تا به صورت حرفه‌ ای و سریع، گرفتگی‌های روشویی و دیگر مشکلات مرتبط با تاسیسات ساختمان خود را رفع کنید.


❓ علت گرفتگی روشویی؛ چرا آب در روشویی جمع می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، علت جمع شدن آب در روشویی وجود گرفتگی در سیفون یا راه آب فاضلاب است. روشویی نیز مانند دیگر لوله‌ های فاضلاب دارای سیفون است که به دلیل خمیدگی‌ های موجود در آن، بیشتر گرفتگی‌ها در این ناحیه ایجاد می‌شود. بنابراین، اگر شاهد گرفتگی در روشویی یا ظرفشویی بودید، ابتدا در داخل سیفون به دنبال مشکل بگردید.

اما آیا سیفون روشویی بی‌دلیل می‌گیرد و آب داخل کاسه روشویی جمع می‌شود؟ قطعا جواب منفی است. سیفون و لوله فاضلاب روشویی بی‌دلیل نمی‌گیرند؛ همه گرفتگی‌ها یک دلیل دارند و آن “ورود آشغال و مواد زائد به داخل سیفون” است که عامل آن نیز سهل‌انگاری افراد است. افراد هنگام استفاده از روشویی، با اجازه دادن به ورود آشغال‌ها به داخل لوله، باعث ایجاد گرفتگی می‌شوند.

به دلیل اینکه در لوله فاضلاب، دائماً فضولات و فاضلاب در جریان است، پس از مدتی رسوب و جرم ناشی از این فضولات به جداره لوله می‌چسبد و کم‌کم این رسوبات ضخیم‌تر می‌شوند و قطر داخلی لوله را کاهش می‌دهند. این یک عامل مهم در ایجاد گرفتگی در لوله فاضلاب روشویی است. زمانی که قطر لوله فاضلاب کاهش پیدا کند، ورود هر شیء کوچکی می‌تواند در لوله گرفتگی ایجاد کند. به علاوه، جرم چسبیده به داخل لوله، خود چسبناک است و باعث می‌شود آشغال‌ ها و اشیاء ورودی به آن بچسبند و ضخامت رسوب را بیشتر کنند.

حال که در مورد نحوه ایجاد گرفتگی در روشویی اطلاعات خوبی کسب کردید، بهتر است مهم‌ترین دلایل ایجاد گرفتگی در کاسه روشویی را ذکر کنیم. خدمات لوله‌ بازکنی در گرگان می‌تواند به شما کمک کند تا به صورت حرفه‌ای و سریع، مشکلات گرفتگی لوله‌ های فاضلاب خود را رفع کنید و از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری نمایید.

فنرزنی یک تعمیرکار و رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشویی 4573835

1. انسداد روشویی به دلیل تجمع کثیفی

برخی افراد ممکن است برای شستشوی انواع لباس و پوشاک خود به روشویی روی بیاورند که این کار می‌تواند مشکلات جدی‌تری ایجاد کند و باعث گرفتگی روشویی شود. به عنوان مثال، شستن کفش‌های گلی در روشویی می‌تواند گل و لای را به سیفون و لوله‌ ها منتقل کرده و موجب گرفتگی شود. همچنین، شستن لباس‌ های پشمی یا خاکی در روشویی می‌تواند باعث تجمع پرز و خاک در لوله‌ها و ایجاد گرفتگی شود. برای جلوگیری از این مشکل، توصیه می‌شود از روشویی فقط برای شستشوی دست و صورت استفاده کنید.

اگر مشکلات مشابه گرفتگی لوله فاضلاب های ساختمان و منزل را دارید بهتر است مقالات زیر را بخوانید:

  1.  6 دلیل گرفتگی لوله فاضلاب آشپزخانه
  2. رفع گرفتگی لوله فاضلاب با دستگاه واترجت✔️
  3. دلایل گرفتگی لوله فاضلاب ماشین لباسشویی چیست؟🤔
  4. علت گرفتگی لوله فاضلاب پارکینک و روش های رفع آن 🔔✔️

2. انسداد روشویی به دلیل گیر کردن اشیای کوچک

یکی دیگر از دلایل انسداد لوله فاضلاب روشویی، ورود اشیای کوچک مانند زنجیرهای ریز، پوست تخمه، ته‌مانده غذا و … به داخل لوله و سیفون است. برای پیشگیری از چنین مشکلاتی، استفاده از توری‌های مخصوص (صافی) امری ضروری است و باید به یاد داشته باشید که هیچ چیزی جز آب نباید از چاه روشویی پایین برود.

تا اینجا با دلایل اصلی گرفتگی روشویی و لوله‌های فاضلاب آشنا شدید. اکنون به بررسی راه‌ های ساده و خانگی برای باز کردن گرفتگی و رفع انسداد روشویی می‌پردازیم. در اکثر مواقع، گرفتگی‌های لوله روشویی سطحی هستند و شما می‌توانید با انجام یک سری اقدامات ساده، این مشکلات را رفع کنید. به عبارت دیگر، در ۹۰ درصد مواقع برای رفع گرفتگی لوله‌های روشویی نیازی به تماس با سرویس‌کاران و شرکت‌های لوله‌بازکنی نیست و خودتان با استفاده از چهار روش خانگی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. ابتدا باید دلایل گرفتگی لوله و چاه را تشخیص دهید، چرا که تشخیص صحیح علت گرفتگی روشویی، به شما در رفع آن کمک می‌کند. اگر گرفتگی سطحی باشد، خودتان می‌توانید با ترفندهای ساده‌ای که به شما آموزش می‌دهیم، مشکل را حل کنید.

در صورتی که این اقدامات موثر واقع نشد، می‌توانید از خدمات لوله‌ بازکنی در گرگان استفاده کنید تا مشکل به صورت حرفه‌ای و سریع برطرف شود.

علت گرفتگی لوله فاضلاب روشویی و روش های گرفتگی آن 6465547

3. انسداد روشویی به دلیل رسوب صابون

همان‌طور که می‌دانید، صابون‌ها از مواد نفتی ساخته می‌شوند و تجمع تکه‌های آن‌ها می‌تواند سبب انسداد لوله‌های فاضلاب شود. استفاده روزانه از صابون باعث می‌شود چربی موجود در آن با مواد معدنی موجود در آب ترکیب شده و به مرور زمان رسوبات سختی را در لوله‌ها ایجاد کند. برای جلوگیری از این مشکل، پیشنهاد می‌کنیم دست و صورت خود را با مایع دستشویی بشویید و مراقب نفوذ تکه‌ های کوچک صابون به داخل لوله باشید. اگر با این نوع مشکلات روبرو شدید و نتوانستید آن‌ها را به راحتی رفع کنید، می‌توانید از خدمات لوله‌بازکنی در شهر گرگان استفاده کنید تا به صورت حرفه‌ ای و سریع، مشکلات گرفتگی لوله‌های فاضلاب خود را برطرف نمایید

4. انسداد روشویی به دلیل جمع شدن مو

انباشته شدن مو یکی از شایع‌ترین دلایل گرفتگی روشویی و بالا زدن آب سینک ظرفشویی است. پس وقتی موهای خود را شانه می‌زنید یا ریش خود را اصلاح می‌کنید، حتماً موهای ریخته شده را از کاسه روشویی جمع کرده و به سطل زباله بیندازید. به خود نگویید که عدم این کار مشکلی ایجاد نمی‌کند، چرا که این موها می‌توانند به همراه چربی‌ها و مواد چسبنده دیگر، باعث بروز گرفتگی در روشویی شوند. اگر شما از جمله افرادی هستید که روزانه موهای خود را در روشویی می‌شویید، باید بدانید که در آینده‌ای نه‌چندان دور امکان گرفتگی روشویی شما وجود دارد. بهترین راه مقابله با این نوع گرفتگی، جلوگیری از ورود مو به لوله‌های فاضلاب است. استفاده از توری‌ های مخصوص نیز می‌تواند کمک بزرگی باشد.

رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشویی توسط یک متخصص 4545684


🖍️بیشتر بخوانید: علت بوی بد سرویس بهداشتی چیست؟ 🤢🚽| راه های رفع بوی بد 👌| نکات ✔️


✅ روش‌ های باز کردن گرفتگی روشویی

1. رفع گرفتگی روشویی با استفاده از سیم رخت آویز

این روش مشابه استفاده از فنر برای باز کردن لوله‌ های فاضلاب است، با این تفاوت که از سیم رخت آویز استفاده می‌شود. ابتدا سیم را تا حد امکان صاف کنید و یک سر آن را به شکل قلاب خم کنید. سپس قلاب را به داخل راه آب ببرید و آن را به آرامی به سمت بالا و پایین حرکت دهید تا موها و آشغالات دیگر به آن گیر کنند. در نهایت سیم را بیرون کشید و آب داغ را با فشار باز کنید تا راه آب تمیز شود و چربی‌ها و رسوبات دیگر شسته شوند.

2. رفع گرفتگی روشویی با جوش شیرین و سرکه

برای استفاده از این روش، نصف پیمانه جوش شیرین را با یک سوم پیمانه سرکه ترکیب کنید. سپس این محلول را به داخل راه آب بریزید و چند ساعتی صبر کنید تا محلول به خوبی اثر خود را انجام دهد. پس از آن، آب گرم را با فشار باز کنید تا لوله‌ ها و سیفون‌ ها شسته شوند. در این روش، توجه داشته باشید که ترکیب این دو ماده می‌تواند حالت فوران و جوششی داشته باشد که اما بی‌خطر است و به جدا شدن موها، رسوبات و مواد چسبناک داخل لوله‌های فاضلاب کمک می‌کند.

✅ سایر روش های باز کردن لوله فاضلاب روشویی | رفع گرفتگی لوله فاضلاب روشویی

  1. باز کردن با قلاب فلزی: استفاده از قلاب فلزی یا چوب لباسی برای خارج کردن جرم‌های روغنی و مواد ریز دیگر از داخل لوله روشویی موثر است.
  2. تمیز کردن سیفون روشویی: باز کردن و تمیز کردن سیفون روشویی به طور دوره‌ای می‌تواند از جمع شدن آب و گرفتگی‌ ها در لوله جلوگیری کند.
  3. استفاده از آبکش لوله برقی: استفاده از دستگاه‌های آبکش لوله برقی به ویژه در موارد پیچیده‌تر از گرفتگی‌ ها، مانند لوله‌ های فاضلاب، کارآمد است.
  4. باز کردن روشویی با آب داغ: استفاده از آب داغ برای ذوب کردن جرم‌ های روغنی و صابونی داخل لوله‌ ها موثر است. آب داغ را چند بار به داخل سینک روشویی بریزید و منتظر شوید تا جرم‌ها به طور کامل مذاب شوند. سپس آب داغ را با فشار به لوله برسانید.
  5. رفع گرفتگی با جوش شیرین: جوش شیرین با تولید گرما به دلیل تماس با آب، جرم‌ های روغنی را ذوب می‌کند. فنجانی از جوش شیرین را داخل لوله بریزید و بعد از نیم ساعت با آب داغ لوله را شستشو دهید.
  6. ترکیب جوش شیرین و سرکه: استفاده از جوش شیرین و سرکه به نسبت مشخص (فنجانی جوش شیرین به دو فنجان سرکه) نیز می‌تواند در باز کردن گرفتگی‌های لوله روشویی موثر باشد.
  7. استفاده از محلول آنزیمی: استفاده از محلول‌ های آنزیمی کمک می‌کند تا مواد آلی و موها در لوله تجزیه شوند، که می‌تواند گرفتگی‌ها را باز کند.
  8. استفاده از فنر برقی: در صورت عدم موفقیت با روش‌های دیگر، استفاده از فنر برقی توسط لوله بازکنی حرفه‌ای در گرگان می‌تواند لوله‌های فاضلاب را به طور کامل باز کند.

علت گرفتگی فاضلاب روشویی و وروش های رفع آن با جوش شیرین 487549899

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *