ترک خوردن کاسه توالت ایرانی و فرنگی یکی از مشکلات رایج است که ممکن است در طول زمان با آن مواجه شویم. این ترک‌ها می‌توانند محلی برای تجمع آلودگی ‌ها، رشد قارچ و کپک باشند و به همین دلیل باید جدی گرفته شوند. همچنین، وجود ترک‌ها می‌تواند باعث افزایش مشکل نشتی آب شود. در این مقاله، به بررسی اصلی‌ترین علل ترک خوردن کاسه توالت و روش‌های مؤثر برای ترمیم آن‌ها خواهیم پرداخت. همچنین، بهترین چسب برای ترمیم ترک‌های کاسه توالت و نحوه استفاده از آن را معرفی خواهیم کرد.


🚽 علت ترک خوردن کاسه توالت ایرانی و فرنگی

کاسه‌ های توالت ایرانی و فرنگی که عمدتاً از جنس چینی و سرامیک ساخته می‌شوند، با توجه به کیفیت متریال به کار رفته، از نظر مقاومت و استحکام تفاوت دارند. به همین دلیل، برخی از آنها ممکن است به سرعت دچار ترک و شکستگی شوند و نیاز به ترمیم یا تعویض پیدا کنند. در اینجا به بررسی اصلی‌ترین دلایل ترک خوردن کاسه توالت پرداخته و عوامل مهمی که می‌توانند منجر به بروز این مشکل شوند را بررسی می‌کنیم:

ضربه

ضربه به کاسه توالت ضربات شدید یکی از اصلی‌ترین دلایل ترک خوردن کاسه توالت است. کاسه‌های توالت ساخته شده از چینی و سرامیک با کیفیت پایین ممکن است حتی با برخوردهای نسبتاً معمولی دچار شکستگی شوند. به همین دلیل، بسیاری از ترک‌های مشاهده شده روی کاسه توالت در حین شستشو و نظافت سرویس بهداشتی به وجود می‌آید.

اگر مشکل گرفتگی توالت فرنگی را دارید مقاله رفع گرفتگی توالت فرنگی با مایع ظرفشویی را بخوانید.

ترک خوردن کاسه توالت 54893967948

نصب نادرست توالت

نصب نادرست توالت نصب صحیح توالت نیازمند سطح زیرین صاف و تراز است. عدم تراز بودن سطح زیر کاسه توالت، به ویژه در توالت‌های ایرانی، می‌تواند باعث وارد شدن فشار به بخش‌هایی از کاسه توالت شود و در نتیجه ترک و شکستگی را به دنبال داشته باشد.

اگر مشکل تخلیه نشدن کامل توالت فرگی را دارید مقاله دلایل عدم تخلیه کامل توالت فرنگی ، به رفع این مشکل کمک می کند.

تغییرات دمایی

نوسان شدید دما کاسه‌های توالت به دلیل انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دما، ممکن است ترک بخورند. استفاده از آب داغ برای رفع گرفتگی‌ها باید با احتیاط انجام شود، زیرا دمای بالا می‌تواند به ترک خوردن کاسه توالت منجر شود.

اگر توالت شما نشتی دارد مقاله دلایل نشتی آب زیر توالت فرنگی را بخوانید.

کیفیت پایین

کیفیت پایین مواد یکی از دلایل عمده ترک خوردن کاسه توالت، کیفیت پایین مواد به کار رفته در ساخت آن‌ها است. به منظور کاهش هزینه‌ها، بسیاری از توالت‌های ارزان‌قیمت با کیفیت پایین تولید می‌شوند که با کوچک‌ترین ضربه یا نوسان دما دچار ترک می‌شوند. اگر از کیفیت پایین توالت فرنگی خود رنج می برید و به دنبال خرید مجدد اما با کیفیت هستید قبل از اقدام به خرید حتما مقاله معرفی جزئیات انواع توالت فرنگی از نظر ساختار، کارایی و کاربرد را بخوانید.

وجود درزهای اطراف توالت

درزهای اطراف کاسه توالت وجود درزهای اطراف کاسه توالت که به مرور زمان فشار وارد می‌کنند، می‌تواند منجر به ترک خوردن کاسه توالت شود. در زمان نصب، باید این درزها به طور کامل برطرف شوند تا از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری شود.

کاسه توالت غیر استاندارد

استفاده از کاسه توالت غیر استاندارد کاسه توالت‌های غیر استاندارد از نظر اندازه و ابعاد ممکن است به جذب آب بپردازند. جذب آب و تغییرات دما می‌تواند باعث ایجاد ترک‌های ریز و درشت بر روی سطح کاسه توالت یا داخل آن شود.

اگر مشکل نشتی فلاش تانک توالت فرنگی را دارید حتما مقاله علت نشتی فلاش تانک توالت فرنگی و ایرانی چیست؟ را بخوانید.

برخورد اشیای نوک تیز

برخورد اشیای نوک تیز با سطح کاسه توالت برخورد اشیای نوک تیز مانند سنگ‌ ریزه‌های چسبیده به کفش با سطح کاسه توالت می‌تواند باعث فشار و آسیب به لعاب و لایه‌های رویی آن شود و در نتیجه ترک خوردگی ایجاد کند.

ترک خوردن کاسه توالت فرنگی 876895696


✅ روش‌ های جلوگیری از ترک خوردن کاسه توالت ایرانی و فرنگی

برای جلوگیری از ترک خوردن و شکستگی کاسه توالت‌ های ایرانی و فرنگی، رعایت نکات زیر بسیار مؤثر است:

  1. توجه به کیفیت هنگام خرید: در زمان خرید کاسه توالت، به کیفیت و استاندارد بودن آن توجه کنید.
  2. استفاده از کفش مناسب: در سرویس بهداشتی از کفش مخصوص و دمپایی استفاده کنید تا فشار اضافی به کاسه توالت وارد نشود.
  3. مراقب دمای آب باشید: برای باز کردن گرفتگی توالت از آب بسیار داغ استفاده نکنید.
  4. نصب صحیح توالت: نصب کاسه توالت را به افراد متخصص بسپارید تا سطح زیرین به درستی تراز شود.
  5. برطرف کردن درزها: درزهای اطراف کاسه توالت و نشست زمین را به دقت برطرف کنید.

اگر از بوی بد سرویس بهداشتی خود رنج می برید حتما مقاله علت بوی بد سرویس بهداشتی چیست؟ را بخوانید.


✅ تشخیص محل ترک خوردگی در کاسه توالت فرنگی و ایرانی

قبل از اقدام به ترمیم ترک‌ های کاسه توالت، لازم است محل دقیق آن‌ها شناسایی شود. در کاسه توالت‌ های فرنگی، ترک ‌ها ممکن است در مخزن یا خود کاسه وجود داشته باشد. اگر ترک‌ها پایین‌تر از سطح زیر آب باشند، ممکن است نشت آب به بیرون ایجاد شود. در ترک‌های بالاتر از سطح آب، نشت آب رخ نمی‌دهد و اغلب جدی تلقی نمی‌شوند، اما در صورت عدم ترمیم، ممکن است به مرور رشد کرده و باعث شکستگی‌های عمیق شوند.

در برخی موارد، درب کاسه توالت فرنگی نیز ممکن است ترک داشته باشد و بهترین راه‌حل، تعویض درب است. برای شناسایی دقیق ترک‌ها، معمولاً ابزار خاصی وجود ندارد و با بررسی دقیق بخش‌های مختلف و شناسایی محل نشت آب می‌توان آن‌ها را پیدا کرد. ترک‌های نامرئی که در بافت کاسه توالت ایجاد شده‌اند و آب را جذب می‌کنند، نیاز به روش‌های خاص برای ترمیم ندارند.

اگر به دنبال شست و شوی توالت فرنگی خود هستید قبل از اقدام مقاله 8 تا از بهترین شوینده ها برای سرویس بهداشتی را بخوانید.

ترک خوردن کاسه توالت فرنگی 876897696


✔️ ترمیم ترک کاسه توالت ایرانی و فرنگی

برای ترمیم ترک‌ های کاسه توالت، می‌توان از چسب‌ های اپوکسی استفاده کرد. این چسب‌ها بی‌رنگ و دارای چسبندگی بالایی هستند. مراحل ترمیم به شرح زیر است:

  1. شناسایی و علامت‌گذاری ترک: محل دقیق ترک را شناسایی و علامت‌گذاری کنید.
  2. تمیز کردن کاسه توالت: کاسه توالت را شسته و آب آن را تخلیه کنید. سپس تمام بخش‌های مختلف را با دستمال خشک کنید.
  3. آماده‌ سازی وسایل: وسایل مورد نیاز شامل کاردک، چسب اپوکسی و سمباده را آماده کنید.
  4. آماده‌ سازی اپوکسی: اپوکسی را طبق دستورالعمل روی بسته‌بندی آماده کنید.
  5. اعمال اپوکسی: با کاردک مخصوص، اپوکسی را روی ترک بکشید.
  6. صاف کردن سطح: پس از 24 ساعت، سطح اپوکسی را با سمباده صاف و صیقلی کنید.
  7. بررسی نشت آب: کاسه توالت را پر از آب کنید و بررسی کنید که آیا آب نشت می‌کند یا خیر.

توجه داشته باشید که اپوکسی نباید بیش از حد زیاد باشد، زیرا ممکن است سطح کاسه توالت دو رنگ به نظر برسد. همچنین، سرعت عمل در اعمال اپوکسی بسیار مهم است، زیرا این مواد ممکن است در کمتر از 30 دقیقه خشک شوند.

وسایل مورد نیاز برای رفع ترک خوردن کاسه توالت 48597489646


✨ بهترین چسب برای ترمیم ترک کاسه توالت

چسب‌های اپوکسی یا چسب‌های مخصوص سرامیک برای ترمیم ترک‌های کاسه توالت مناسب هستند. این چسب‌ها باید به طور کامل خشک شوند و سپس مورد استفاده قرار گیرند تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری شود.

برای اطلاعات بیشتر و دریافت خدمات حرفه‌ای در زمینه تعمیر و ترمیم کاسه توالت در گرگان، می‌توانید با تیم “Gorgan Luleh” تماس بگیرید. این تیم متخصص در زمینه تعمیرات و نصب لوازم بهداشتی است و می‌تواند مشکلات شما را به بهترین نحو برطرف کند.


🛠️👷 تعمیر و نصب توالت فرنگی در گرگان

شناسایی و ترمیم ترک‌های کاسه توالت نیاز به دقت بالایی دارد و در برخی موارد ممکن است نیاز به تعمیرات تخصصی داشته باشد. اگر در گرگان زندگی می‌کنید و مهارت کافی در این زمینه ندارید، می‌توانید در هر ساعت از شبانه‌روز با تیم “گرگان لوله” تماس بگیرید. سرویس‌کاران ما خدمات تعمیر و نصب توالت فرنگی در گرگان و یا تبدیل توالت ایرانی به فرنگی را بدون تخریب و در کمترین زمان ممکن ارائه می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *