روش های باز کردن لوله حمام توسط یک متخصص 475679465

آیا روش های باز کردن لوله حمام را می دانید؟

رفع گرفتگی لوله حمام یکی از دغدغه‌ های مهم در هر خانه‌ ای است؛ چرا که لوله حمام، از جمله اساسی‌ ترین و مهم‌ ترین لوله‌ های فاضلاب در هر ساختمان مسکونی محسوب می‌شود. گرفتگی چاه حمام یکی از شایع‌ ترین مشکلاتی است که به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود. بنابراین، داشتن اطلاعات کافی درباره بهترین روش‌ های رفع گرفتگی لوله حمام، دلایل ایجاد آن و پیشگیری از وقوع مجدد، اهمیت بسیاری در حفظ سلامت و کارآیی بهتر لوله‌ های حمام دارد. همچنین، اطلاع از ویژگی‌ های درپوش چاه حمام نیز می‌تواند در پیشگیری از گرفتگی‌ ها موثر باشد.

اگر گرفتگی لوله حمام شما شدید بود و با استفاده از روش‌ های ذکر شده در این مقاله نتوانستید مشکل را برطرف کنید، اگر در گرگان زندگی می کنید حتماً با تیم گرگان لوله تماس بگیرید و درخواست لوله بازکن از بهترین تکنسین‌ های گرگان لوله را ثبت کنید.


💥 دلایل اساسی گرفتگی چاه حمام و روش‌ های بازکردن لوله حمام

معمولاً به دلیل ورود مواد زائد از داخل درپوش حمام به داخل لوله‌ها رخ می‌دهد. در اینجا به سه مورد از اساسی‌ترین دلایل گرفتگی چاه حمام و راه‌های رفع آن اشاره می‌کنیم.

گرفتگی لوله فاضلاب با مو، یکی از شایع‌ترین عوامل بسته شدن لوله‌ های حمام، تجمع مو در داخل چاه است. ورود موها به داخل چاه و سپس تجمع آن‌ ها در لوله‌ ها می‌تواند گرفتگی‌ های بسیار شدیدی را ایجاد کند. استفاده از حلال مو برای رفع گرفتگی چاه حمام تأثیر کمی دارد. بهترین راه برای از بین بردن مو در فاضلاب حمام استفاده از فنر است.

تکه‌ های صابون، یکی دیگر از مواد زائدی که باعث گرفتگی لوله فاضلاب حمام می‌شود، تکه‌ های صابون استفاده شده در حمام است. صابون به علت چربی بالایی که دارد با املاح موجود در آب، رسوبات سختی را در لوله تشکیل می‌دهد و موجب بسته شدن و گرفتگی لوله حمام می‌شود.

دیگر مواد زائد، موادی مانند دستمال کاغذی، سفیدآب، تیغ و سایر مواد زائد نیز می‌توانند گرفتگی را تشدید کرده و کار باز کردن لوله حمام را سخت‌تر کنند. همه این عوامل چاه حمام را مملو از چربی‌ ها و چرک‌ هایی می‌کنند که تماس آن‌ها با لوله به تدریج باعث ایجاد لایه‌های رسوبی در دیواره لوله می‌شود.

👷 خدمات لوله بازکنی در گرگان

برای رفع این مشکل به صورت تضمینی و با هزینه‌ ای مقرون به صرفه، می‌توانید از خدمات بهترین متخصصین لوله بازکنی در سایت گرگان لوله استفاده کنید. تمامی خدمات چاه بازکنی در کل مناطق گرگان به صورت 24 ساعته ارائه می‌شود. برای دسترسی راحت و فوری به خدمات لوله بازکنی در گرگان با ما در ارتباط باشید.

روش های باز کردن لوله حمام 6576867876


7 روش برای باز کردن لوله حمام

با توجه به جنس لوله و نوع گرفتگی به وجود آمده، روش‌ های باز کردن لوله حمام می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال، اگر مشکل گرفتگی لوله حمام به دلیل مو باشد، روش‌  های رفع آن نسبت به تکه‌ های صابون متفاوت خواهد بود. در اینجا به معرفی 7 روش مؤثر برای باز کردن چاه حمام می‌ پردازیم.

1. باز کردن لوله حمام با استفاده از محلول جوش شیرین

همان‌طور که قبلاً هم اشاره کردیم، جوش شیرین و ترکیبات آن یکی از مؤثرترین روش‌ های خانگی برای بازکردن لوله حمام است. ترکیب جوش شیرین با نمک و جوش شیرین با سرکه دو روش مؤثر برای این کار هستند.

برای استفاده از این روش ابتدا باید درپوش چاه حمام را بردارید و جوش شیرین را به داخل لوله بریزید. سپس مقداری نمک یا سرکه به آن اضافه کنید. در مرحله بعد، مقداری آب جوش به ترکیب اضافه کنید و مدتی صبر کنید تا واکنش میان این دو ماده باعث باز کردن چاه حمام شود. این روش یکی از بهترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای رفع گرفتگی لوله‌های فاضلاب حمام است.

با این حال، اگر گرفتگی لوله حمام شدید باشد و روش‌های خانگی جواب ندهند، بهتر است به سایت لوله‌ بازکنی گرگان لوله مراجعه کنید تا از خدمات بهترین و ماهرترین تکنسین‌ های لوله‌ بازکنی در گرگان بهره‌مند شوید. سایت گرگان لوله نزدیک‌ ترین لوله‌ بازکن حرفه ای در گرگان را به شما معرفی می‌کند.

علاوه بر روش‌های خانگی، استفاده از خدمات حرفه‌ ای فنرزنی لوله فاضلاب نیز می‌تواند به رفع گرفتگی‌ های شدید کمک کند. همچنین، اگر مشکل شما ناشی از هواگیری نامناسب لوله‌ های آب باشد، بهتر است طریقه هواگیری لوله‌ های آب را نیز مدنظر داشته باشید. این روش‌ها به حفظ کارایی سیستم لوله‌ کشی و جلوگیری از مشکلات آتی کمک می‌کنند.

برای رفع مشکلات مختلف لوله‌کشی و دریافت خدمات حرفه‌ای در زمینه فنرزنی و هواگیری لوله‌ های آب، با بهترین متخصصین گرگان لوله تماس بگیرید و از خدمات 24 ساعته و با کیفیت در تمامی مناطق گرگان بهره‌ مند شوید.

استفاده از جوش شیرین یکی از روش های باز کردن لوله حمام 487564876387

2. باز کردن لوله حمام با ریختن آب جوش

استفاده از آب جوش یکی از ساده‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و بهترین روش‌ها برای باز کردن چاه حمام است. در صورتی که گرفتگی سطحی باشد، می‌توانید مقداری آب جوش را با فشار بالا و به طور مستقیم به داخل لوله حمام بریزید و کمی صبر کنید. سپس می‌توانید رفع گرفتگی چاه حمام را مشاهده کنید. آب جوش ساده‌ ترین راه رفع گرفتگی چاه حمام است. این روش باعث می‌شود رسوبات و مواد اضافی دیواره‌ های لوله به تدریج نرم شده، تجزیه شده و از بین بروند. (حتماً قبل از ریختن آب جوش، درپوش چاه حمام را بردارید تا آب جوش بر روی خودتان نریزد.)

توجه داشته باشید که اگر جنس لوله‌های حمام شما از PVC است، آب جوش را به مقدار زیاد و یکباره وارد چاه نکنید، چرا که ممکن است لوله‌های پلاستیکی با آب جوش تغییر شکل دهند و موجب نشتی شوند.  برای رفع گرفتگی‌ های شدید و پیچیده، می‌توانید از خدمات حرفه‌ ای فنرزنی لوله فاضلاب در گرگان استفاده کنید. این خدمات توسط بهترین متخصصین لوله‌ بازکنی به صورت 24 ساعته در تمام مناطق گرگان ارائه می‌شود. با تماس با ما، می‌توانید به سرعت و با هزینه‌ ای مقرون به صرفه مشکل گرفتگی لوله‌ های فاضلاب خود را حل کنید.

3. استفاده از جوهر نمک در باز کردن چاه حمام

یکی از راهکارهای باز کردن لوله حمام که کمی خطرناک است، استفاده از جوهر نمک برای رفع گرفتگی لوله است. در این روش، حدود سه چهارم گالن آب سرد را با حدود سه فنجان جوهر نمک مخلوط کنید. در هنگام جوشیدن جوهر نمک، آن را وارد چاه کنید حتماً از دستکش پلاستیکی و عینک محافظ چشم استفاده کنید تا از آسیب دیدن جلوگیری کنید. لازم به ذکر است که استفاده مکرر از این روش می‌تواند به لوله‌ها آسیب برساند.

4. بهترین راه برای باز شدن لوله حمام با نمک و سرکه به توصیه تیم گرگان لوله

استفاده از ترکیبی برابر از نمک و سرکه یکی از مؤثرترین روش‌های خانگی برای رفع گرفتگی لوله حمام است. پس از ترکیب این دو ماده، گازی متصاعد می‌شود که باید بلافاصله ترکیب را داخل لوله حمام بریزید. این ترکیب باعث می‌شود چربی‌ها و سایر موادی که باعث گرفتگی چاه حمام شده‌اند، از بین بروند.

مراحل استفاده از نمک و سرکه

  1. درپوش چاه حمام را بردارید.
  2. مقدار مساوی از نمک و سرکه را مخلوط کنید.
  3. ترکیب را بلافاصله داخل لوله بریزید.
  4. راه آب حمام را به مدت یک شبانه روز با ترکیب نمک و سرکه باقی بگذارید.
  5. پس از 24 ساعت، لوله را با آب گرم و فشار بالا آبکشی کنید.

این روش یکی از ساده‌ترین و بهترین راهکارها برای رفع گرفتگی لوله حمام است که مواد مورد نیاز آن در همه منازل یافت می‌شود.

سرکه و نمک راه حلی برای روش های باز کردن لوله حمام 4756435533645

5. استفاده از فنر برای باز کردن لوله حمام

در برخی موارد، گرفتگی لوله حمام آنچنان سخت و شدید است که با روش‌های خانگی نمی‌توان آن را برطرف کرد. تنها راه چاره در این مواقع، استفاده از فنر برای باز کردن چاه حمام است.

نکات ایمنی در استفاده از فنر

  1. هنگام استفاده از فنر، مراقب باشید که آن را با فشار زیاد وارد چاه نکنید.
  2. استفاده نادرست از فنر می‌تواند باعث آسیب رساندن یا سوراخ شدن لوله حمام شود، که در این صورت هزینه‌های زیادی مثل تخریب و لوله‌گذاری مجدد متحمل خواهید شد.
  3. هنگام فرو بردن فنر در چاه، احتیاط کامل را انجام دهید تا از هرگونه آسیب جلوگیری شود.

برای رفع گرفتگی‌ های سخت و شدید، می‌توانید از خدمات حرفه‌ ای لوله‌ بازکنی در گرگان  استفاده کنید تا مشکل شما به بهترین شکل ممکن حل شود.

6. تماس با متخصص لوله‌ بازکنی

اگر در گرگان زندگی می کنید و با تکرار این روش، چندین بار لوله حمام شما باز نشد، باید با یک متخصص لوله‌ بازکنی در گرگان مانند تیم حرفه ای گرگان لوله تماس بگیرید.

روش های باز کردن لوله حمام توسط یک متخصص 475679465

7. استفاده از قلاب برای رفع گرفتگی لوله حمام

قلاب وسیله‌ ای بسیار ساده و کاربردی برای باز کردن چاه حمام با مو است برای استفاده از قلاب، ابتدا درپوش چاه حمام را برداشته و سپس تا جایی که می‌توانید قلاب را وارد لوله کنید. با کمک سر خمیده قلاب، موهای چسبیده به دیواره لوله را جمع‌آوری کرده و از چاه بیرون بکشید. همچنین می‌توانید با استفاده از یک چراغ قوه، از کم شدن حجم موهای درون چاه اطمینان حاصل کنید. پس از آن، با ریختن آب جوش به درون لوله، مراحل باز کردن لوله حمام را کامل کنید.

استفاده از قلاب برای باز کردن لوله حمام 568544879676

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *