بررسی خرابی رادیاتور و دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج توسط یک مرد متخصص 75846546387

آیا دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج را می دانید؟

گاهی اوقات به دلایل مختلف ممکن است رادیاتورهای خانه یا محل کار با مشکلاتی مواجه شوند که باعث نتوانند به‌خوبی محیط را گرم کنند. در این مقاله، تیم مجرب گرگان لوله اشکالات رایج در سیستم گرمایشی رادیاتورها و شوفاژها که به پکیج‌های متصل هستند، بررسی خواهیم کرد. گاهی این مشکلات اساسی نیستند و کاربر می‌تواند به راحتی آن‌ها را برطرف کند تا عملکرد رادیاتورها بهبود یابد.

دانستن نکاتی مانند راه‌اندازی و هواگیری صحیح پکیج دیواری می‌تواند به طور قابل توجهی به حل مشکلات مربوط به عملکرد رادیاتور کمک کند. همچنین، سرویس منظم و سالانه سیستم گرمایشی شما می‌تواند عمر دستگاه را افزایش داده و در فصل‌های سرد به بهترین شکل از آن استفاده کنید. شایان ذکر است که اگر در گرگان زندگی می‌کنید، انواع خدمات تعمیر و نصب رادیاتور در گرگان با بهترین متخصصین انجام می‌شود این فرصت بی نظیر را از دست ندهید.


⁉️ علت گرم نشدن رادیاتور پکیج و پکیج‌ های گرمایشی

چرا رادیاتورها گرم نمی‌شوند؟ در این مقاله، به بررسی دلایل اصلی که می‌تواند منجر به سرد ماندن رادیاتورها و پکیج‌های گرمایشی شما شود، خواهیم پرداخت.

✅ بخش اول | علت گرم نشدن رادیاتور پکیج

1. بسته‌بودن برگشت: اگر خط برگشت بسته شود، آب گرم به پکیج برنمی‌گردد و رادیاتورها گرم نمی‌شوند.

2. کم‌بودن ارتفاع شعله: اگر شعله در پکیج گرمایشی کم باشد، میزان گرمایش تولید شده ناکافی خواهد بود.

3. تنظیم‌نبودن بار دستگاه: بار دستگاه گرمایشی باید به درستی تنظیم شود تا بهترین عملکرد را داشته باشد.

4. رسوب‌گرفتن رادیاتورها: رادیاتورهایی که به مرور زمان رسوب‌گیری کرده‌اند ممکن است عملکرد خود را بهبود ندهند.

5. رسوب‌گرفتن مبدل‌ها: رسوبات در مبدل‌های گرمایشی می‌توانند جریان آب را محدود کرده و باعث سردماندن رادیاتورها شوند.

6. کم‌بودن فشار گاز: فشار گاز در پکیج گرمایشی اگر کم باشد، می‌تواند عملکرد آن را تحت تأثیر قرار دهد و رادیاتورها را گرم نکند.

7. خرابی شیر برقی: شیرهای برقی که کنترل جریان آب را دارند، اگر خراب باشند می‌توانند باعث عدم گرم شدن رادیاتورها شوند.

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج و شوفاژ 436687

✅ بخش دوم| علت گرم نشدن رادیاتور پکیج

1. خراب‌ بودن سنسور حرارتی: سنسور حرارتی که دمای آب را اندازه‌گیری می‌کند، اگر خراب باشد ممکن است به درستی عمل نکند.

2. یک‌سره‌ شدن فلوسوئیچ: اگر فلوسوئیچ (سوئیچ ترموستاتیک) در وضعیت یکسره بماند، ممکن است گرمایش به درستی تنظیم نشود.

3. خرابی ترموستات حد: ترموستات حد که مسئول کنترل دمای آب است، اگر خراب باشد ممکن است گرمایش به درستی تنظیم نشود.

4. کثیف‌بودن صافی برگشت: صافی برگشت که وظیفه تصفیه آب دورانداخت را دارد، اگر کثیف شود می‌تواند باعث مشکل در جریان آب شود.

5. خراب‌ بودن فنر سوپاپ: فنر سوپاپ که برای کنترل جریان آب استفاده می‌شود، اگر خراب باشد ممکن است آب به درستی به رادیاتورها نرسد.

6. هواگیری پکیج: وجود هوا در سیستم گرمایشی می‌تواند عملکرد رادیاتورها را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شود که آب به درستی در رادیاتورها نرسد.

قبل از هر چیز، اگر رادیاتورها گرم نمی‌شوند، اطمینان حاصل کنید که تمامی شیرهای زیر پکیج باز باشند. این اقدام می‌تواند بهبود چشمگیری در عملکرد سیستم گرمایشی شما داشته باشد. همچنین اگر برایتان سوال است که، علت روشن نشدن شمعک پکیج چه می باشد؟ بهتر است به این مقاله مراجعه کنید تا علت و راهکار های آن را بدانید.

رسوب گیری،یکی از دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج 4576837658


✅ بررسی دقیق از دیگر دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج و راه حل ها

1️⃣ خرابی شیر برقی

وقتی شیر برقی آسیب می‌بیند، جریان آب به رادیاتورها قطع می‌شود. این قطعه مسئول کنترل دمای رادیاتورها است و هرچه رادیاتور دورتر از پکیج نصب شده باشد، این مشکل سرمای بیشتری ایجاد می‌کند. برای بررسی و تعمیر شیر برقی، حتماً به متخصصان ماهر پکیج مراجعه کنید.

علت گرم نشدن رادیاتور پکیج و شوفاژ 436587687

2️⃣ رسوب‌ گرفتن رادیاتورها

رسوبات در رادیاتورها می‌توانند به کیپ‌ شدن مسیر مدار منجر شوند. گاهی اوقات، پکیج به درستی و کاملاً منظم کار می‌کند؛ اما وجود رسوبات در مسیر رادیاتورها می‌تواند مانع از گرم شدن آن‌ها شود. توجه داشته باشید که برای جلوگیری از این مشکل، لازم است رادیاتورها به طور منظم توسط افراد متخصص حداقل یک بار در سال تمیز شوند. همچنین، اگر دلایل خرابی پمپ موتورخانه را نمی‌دانید، روی لینک کلیک کنید.

3️⃣ تنظیم نبودن فشار (بار)

ممکن است پکیج و رادیاتورها سالم باشند، اما مشکل از تنظیم نبودن فشار باشد. برای حل این مشکل، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. بررسی کنید که فشار چگونه تنظیم شده است؛ عدد بار روی نمایشگر پکیج نشان دهنده فشار است.
  2. اگر عدد بار نشان داده شده از ۱.۵ بار کمتر باشد، ممکن است رادیاتورها گرم نشوند.
  3. سعی کنید بار دستگاه را بین ۱.۵ تا ۳ تنظیم کنید تا بهترین عملکرد را از سیستم گرمایشی خود بدست آورید.

4️⃣ عدم ارتفاع مناسب شعله

گرم‌ نشدن رادیاتورهای دور از پکیج ممکن است به دلیل ارتفاع نامناسب شعله باشد. اگر شعله کم باشد، آب به مقدار کافی گرم نمی‌شود و این باعث می‌شود که رادیاتورها نتوانند به طور کامل گرم شوند. اطمینان حاصل کنید که ارتفاع شعله پس از هواگیری به‌ درستی تنظیم شده باشد تا عملکرد بهینه دستگاه حفظ شود.

5️⃣ فاصله زیاد بین پکیج و رادیاتورها

فاصله بسیار زیاد بین پکیج و رادیاتورها نیز می‌تواند دلیلی برای گرم‌ نشدن رادیاتورها باشد. اگر فاصله بیش از حد بزرگ باشد، انتظار نداشته باشید که پکیج بتواند به‌طور موثر گرمای لازم را به رادیاتورها منتقل کند.

تعمیر شوفاژ و دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج 4534676

6️⃣ عوامل رایج گرم‌ نشدن رادیاتورها

علاوه بر این، دلایل دیگری نیز می‌توانند به گرم‌ نشدن رادیاتورها منجر شوند که شامل موارد زیر هستند:

  1. معیوب‌ شدن پمپ پکیج
  2. گرفتگی شیر موتوری
  3. وجود هوا در رادیاتورها
  4. جرم‌گیری در لوله‌ های رادیاتور

با بررسی و انجام عیب‌یابی دقیق، می‌توانید از مشکلات مرتبط با عدم گرم‌شدن رادیاتورها پیشگیری کرده و عملکرد بهینه دستگاه گرمایشی خود را حفظ نمایید.

7️⃣ خرابی ترموستات حد

ترموستات حد یکی از قطعات ایمنی است که وظیفه تنظیم دمای آب در دستگاه را بر عهده دارد. در صورت خرابی این قطعه، عملکرد کلی دستگاه به طور جدی تحت تأثیر قرار می‌گیرد. اگر دمای آب بیش از ۱۰۵ تا ۱۱۰ درجه سانتی‌گراد (بسته به نوع ترموستات) برود، ترموستات حد عملیات شعله‌را قطع می‌کند و نتیجه آن این است که آب گرم به رادیاتورها نخواهد رسید.

8️⃣ پمپ پکیج گرمایشی، عوامل خرابی و راه‌ حل‌ ها

پمپ پکیج نقش اساسی در جریان دادن آب در مدار گرمایشی دارد در صورت خرابی این قطعه، آب گرم به رادیاتورها نخواهد رسید و در نتیجه، آن‌ها سرد خواهند ماند. با شناخت عوامل موجب خرابی پمپ پکیج، می‌توانید از مشکلات مرتبط جلوگیری کنید. اگر پمپ پکیج دچار ایراد شود، باید بلافاصله آن را تعمیر یا تعویض کنید، زیرا ممکن است به سایر قطعات دستگاه آسیب برساند.

نکته: در پکیج‌های تک‌ مبدل، پمپ سیرکولاسیون فقط برای جریان دادن آب در مدار رادیاتورها استفاده می‌شود. در صورتی که این قطعه دچار مشکل (مانند گیر کردن یا سوختن) شود، رادیاتورها به سرد ماندگی مبتلا خواهند شد.

9️⃣ هواگیری در پکیج‌ های گرمایشی

هواگیری در سیستم‌ های گرمایشی می‌تواند به مشکلات جدی در عملکرد دستگاه منجر شود؛ یکی از مشکلات بسیار رایج که برای اکثر پکیج‌ ها اتفاق می‌افتد. به طور منظم باید پکیج خود را سرویس کرده و هوا را از آن خارج کنید. گاهی اوقات، به دلیل عدم هواگیری صحیح، ممکن است پس از مدتی دوباره با مشکل گرم نشدن رادیاتورها روبرو شوید؛ بنابراین، از تکنسین‌ های ماهر و متخصص برای هواگیری سیستم گرمایشی خود کمک بگیرید.

نکته: کمبود فشار آب ساختمان می‌تواند به سرد ماندن رادیاتورها منجر شود با بررسی پمپ آب ساختمان و فشار کلی، از ورود جریان آب مناسب به رادیاتورها اطمینان حاصل کنید. این مشکل معمولا در رادیاتورهایی که دور از پکیج نصب شده‌اند، رایج‌تر است. اگر مشکل فشار آب از پمپ ساختمان ناشی شده باشد، با بررسی نحوه هواگیری پمپ آب ساختمان می‌توانید این مشکل را بهبود ببخشید.

بررسی یک متخصص برای علت گرم نشدن رادیاتور پکیج 37432576


⁉️ چرا قسمت پایین رادیاتور گرم نمی‌شود؟

همانطور که پیش‌ تر توضیح دادیم، علت اصلی ممکن است هوا داشتن در رادیاتورها باشد؛ با این حال، حتماً موارد زیر را نیز بررسی کنید:

  1. رسوب‌ گرفتن مبدل ثانویه
  2. نیمه‌ باز‌بودن شیرهای رادیاتور
  3. ضعیف‌ شدن فنر سوپاپ بای‌پاس
  4. کثیف‌ شدن توری صافی برگشت
  5. نیمه‌ بازبودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج
  6. جابه‌جابودن شیلنگ‌ های رفت و برگشت زیر پکیج
  7. رسوب‌گرفتن رادیاتورها و سر‌شیرها یا مسیر لوله‌ کشی مرتبط به آن‌ ها

نکته: اگر از شیر ترموستاتیک روی رادیاتورها استفاده می‌کنید، ممکن است با گذشت چند سال رسوب گرفته باشد و مسیر را به‌ درستی باز نکند. پس حتماً شیر ترموستاتیک را تا آخر باز و روی درجه آخر تنظیم کنید و از سالم‌بودن آن مطمئن شوید.


⁉️ چرا رادیاتورها گرمای مطلوبی ندارند؟

رادیاتورها گرمای مطلوبی ندارند ممکن است به دلایل زیر باشد:

  1. رسوب‌ گرفتن مبدل ثانویه
  2. کثیف‌ بودن توری صافی برگشت
  3. معیوب‌ بودن سنسور مدار گرمایش
  4. معیوب‌بودن فنر بای‌پاس و رسوب داشتن آن
  5. رسوب‌ داشتن مسیر لوله‌ کشی و رادیاتورها
  6. کوتاه‌ بودن شعله دستگاه یا کاهش فشار گاز
  7. نیمه‌ بازبودن شیرهای رفت و برگشت رادیاتور (قسمت زیر پکیج)

این مشکلات می‌توانند با بازبینی دقیق و اصلاحات لازم در سیستم گرمایشی شما، بهبود یابند و به رادیاتورهای شما اجازه دهند که به طور مطلوب‌ تری گرمای موردنظر شما را تامین کنند.

رسوب گرفتن مبدل های شوفاژ، یکی از دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج 345364365


⁉️ علت گرم‌ نشدن یکی از رادیاتورها و راه‌حل‌های آن

در بسیاری از مواقع، عدم گرم شدن یکی از رادیاتورها در خانه ناشی از بسته بودن شیر آن می‌باشد. برای حل این مشکل، بهتر است ابتدا شیرهای اصلی و شیر برگشت شوفاژ را بررسی و اطمینان حاصل کنید که کاملاً باز هستند. همچنین، برخی از دلایل دیگر شامل موارد زیر می‌توانند باعث عدم گرم شدن رادیاتورها شوند:

  1. فعال ماندن فلوسوییچ یا فلورگلاتور
  2. خرابی ایرونت یا هواگیری نامناسب
  3. ضعیف شدن یا خراب شدن فنر بای‌پاس
  4. خرابی سنسور گرمایش یا NTC شوفاژ
  5. خرابی یا سوختن شیر موتوری (مغزی محرک)
  6. زانویی زیاد در مدار لوله‌کشی یا اندازه نامناسب لوله‌ها
  7. جابه‌جابودن نادرست شلنگ‌های رفت و برگشت زیر پکیج

با توجه به اینکه مشکل گرم‌ نشدن رادیاتورها ممکن است به عوامل مختلفی برمی‌گردد، ارزیابی دقیق و تخصصی توسط تکنسین‌های ماهر پکیج می‌تواند در تشخیص دقیق مشکل و رفع آن کمک شایانی نماید.

بررسی خرابی رادیاتور و دلایل گرم نشدن رادیاتور پکیج توسط یک مرد متخصص 75846546387


📚 صحبت آخر

در این مقاله از گرگان لوله، به بررسی علت‌های گرم‌ نشدن رادیاتورهای پکیج پرداختیم. قبل از فصل سرما، بهتر است به سرویس و عیب‌یابی منظم سیستم گرمایش خود توجه کنید؛ زیرا همیشه پیشگیری بهتر از درمان است. در صورت نداشتن دانش فنی کافی، توصیه می‌شود که از انواع خدمات تعمیرکاران و سرویس‌ کاران ماهر رادیاتور و پکیج در گرگان استفاده نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *