سرویس بهداشتی فرنگی یک منزل مسکونی در گرگان 1351468748674

تعویض و نصب فلوتر توالت فرنگی یک فرآیند ضروری و مهم در نگهداری و تعمیرات خانگی است که برای جلوگیری از نشت آب و حفظ عملکرد صحیح سیستم تخلیه ضروری است. فلوتر که شامل یک لوله سرریز بلند متصل به یک شیر و یک شناور است، وظیفه کنترل جریان آب به کاسه توالت و هدایت آن به سیستم فاضلاب را بر عهده دارد. این قطعه پلاستیکی یا فلزی بزرگ در داخل مخزن توالت قرار دارد و نقشی کلیدی در آب‌بندی و نگه‌داشتن آب تا زمان فشردن دکمه فلاش تانک ایفا می‌کند.

یکی از واضح ترین نشانه‌های نیاز به تعمیر، تعویض و نصب فلوتر توالت فرنگی، جریان مداوم آب حتی پس از بررسی و سالم بودن سایر اجزاء سیستم است. این مشکل معمولاً به دلیل فرسودگی، ترک خوردگی یا نقص در آب‌بندی فلوتر ایجاد می‌شود. در چنین شرایطی، تعویض فلوتر ضروری است تا از هدر رفتن آب و افزایش هزینه‌های آب جلوگیری شود.

اگرچه تعویض فلوتر نسبت به برخی از تعمیرات خانگی پیچیده‌تر است، اما یک فرد با مهارت‌های فنی متوسط نیز می‌تواند با رعایت نکات و دستورالعمل‌های مناسب از عهده این کار برآید. با این حال، به دلیل حساسیت و اهمیت سیستم لوله کشی آب، توصیه می‌شود که این کار تحت نظر یک کارشناس ماهر و با تجربه در گرگان لوله انجام شود تا از بروز هرگونه مشکل و نشت آب جلوگیری گردد.

سرویس بهداشتی فرنگی و لوازم بهداشتی در آن 153641768765


مراحل آماده سازی برای تعویض فلوتر توالت فرنگی

تعویض و نصب فلوتر توالت فرنگی فرآیندی نسبتاً ساده است، اما نیاز به دقت و حوصله دارد. برای این کار باید مخزن را از روی کاسه بردارید و لازم است توجه کنید که چینی مخزن در صورت بی‌دقتی ممکن است به راحتی ترک بخورد. همچنین، برای خرید فلوتر جدید، حتماً قطعه قدیمی را باز کرده و به فروشگاه ببرید تا با کمک فروشنده، قطعه مناسب را تهیه کنید.

ابزار مورد نیاز برای تعویض فلوتر توالت فرنگی

1. انبر قفلی
2. سطل و اسفنج
3. آچار قابل تنظیم
4. پیچ گوشتی دو سو سایز بزرگ
5. اره آهن بر
6. فلوتر جدید
7. دو عدد پیچ مخزن توالت

طریقه تنظیم فلوتر توالت فرنگی توسط تعمیرکار در گرگان 1538416876874


مراحل تعمیر، تعویض و نصب فلوتر توالت فرنگی

1. قطع کردن آب ورودی

اولین و مهم‌ترین قدم قبل از شروع نصب فلوتر فلاش تانک، قطع کردن آب ورودی به آن است. این کار از جاری شدن آب در حین انجام تعمیرات جلوگیری می‌کند. معمولاً شیر فلکه سمت چپ مخزن قرار دارد. اگر با بستن شیر ورودی همچنان جریان آب وجود داشت، می‌توانید شیر فلکه اصلی ساختمان را ببندید. سپس چندین بار دکمه سیفون را فشار دهید تا آب باقیمانده از مخزن خارج شود. درب مخزن را بردارید و با استفاده از اسفنج، آب باقیمانده در کف مخزن را کامل خشک کنید. زمانی که مخزن به خوبی خشک شد، با استفاده از انبردست، محل اتصال لوله تأمین به مخزن را جدا کنید.

2. برداشتن مخزن توالت

منبع توالت با پیچ هایی در جای خود نگه داشته می‌شود. این پیچ‌ها از سوراخ‌های کف مخزن عبور کرده و از قسمت بالایی کاسه توالت رد می‌شوند و با مهره در پایین سفت می‌شوند. مهره های رزوه شده در قسمت زیرین را باز کنید. ممکن است لازم باشد در زمان باز کردن مهره، پیچ را از داخل با انبردست نگه دارید تا نچرخد.

3. باز کردن پیچ های مخزن توالت

در برخی از توالت‌های قدیمی، ممکن است در قسمت داخلی مخزن، یک مجموعه مهره اضافی روی پیچ های مخزن وجود داشته باشد. این مهره‌ها، پیچ را از داخل مخزن محکم نگه می‌دارند. با توجه به اینکه این اتصالات در داخل قرار دارند، احتمال دارد به هیچ عنوان نتوانید آنها را باز کنید. برای برداشتن آنها می‌توانید از مینی اره برقی کمک بگیرید. مراقب باشید هنگام کار آسیبی به سنگ توالت فرنگی وارد نشود. برداشتن واشر لاستیکی هم هنگام تعویض فلوتر فلاش تانک کار خوبی است. هرچند بهترین کار برای آب‌بندی مناسب استفاده از واشرهای لاستیکی جدیدی است که از ابزارفروشی تهیه کرده‌اید. بعد از این مرحله، سعی کنید به آرامی مخزن را از جای خود برداشته و آن را در جای امن و ثابتی قرار دهید.
هشدار: بریدن پیچ‌های مخزن با اره آهن‌بر می‌تواند کمی دشوار باشد. ممکن است برای اینکه به زاویه مناسب برای بریدن برسید، نیاز باشد تیغه اره آهن بر را به تنهایی (بدون دسته) نگه دارید. در صورتی که مجبور به انجام این کار شدید، حتماً نکات ایمنی را رعایت کنید.

تنظیم فلوتر دوزمانه توالت فرنگی توسط تعمیرکار در گرگان 1536416878695

4. برداشتن فلوتر قدیمی

پس از اینکه مخزن را جدا کردید و آن را روی حوله یا پارچه نرم قرار دادید، واشر لاستیکی بزرگ را که مهره نصب فلوتر را پوشانده با دست یا انبردست کنار بزنید. اکنون وقت آن است که برای تعویض و نصب فلوتر توالت فرنگی قطعه قدیمی را بیرون بکشید.

5. نصب فلوتر جدید

فلوترهای قابل تنظیم گزینه‌های بسیار خوبی هستند که می‌توانند سرعت کار را افزایش داده و تعیین اندازه دلخواه را امکان‌پذیر کنند. هرچند فلوترهای معمولی نیز با انواع توالت فرنگی سازگاری دارند، بهتر است این مورد را از نصاب توالت فرنگی در گرگان راهنمایی بگیرید. واشر لاستیکی بزرگ شیب دار را روی انتهای رزوه فلوتر جدید قرار دهید. دقت کنید که قسمت شیب دار واشر باید به سمت پایین باشد. این قطعه به‌عنوان یک درزگیر برای متصل کردن فلوتر به مخزن عمل می‌کند. فلوتر را از طریق سوراخ موجود در کف منبع وارد کرده و آن را به آرامی در محل خود قرار دهید.

اگر فلوتر دارای کاتالوگ راهنما است، آن را مطالعه کنید. برخی از این لوازم تنظیمات خاصی دارند که کارکرد آن را بهبود می‌بخشند. به عنوان مثال، لوله عمودی سرریز باید در قسمت پشتی مخزن قرار گیرد. به همین دلیل، از نحوه نصب و تنظیم فلوتر توالت فرنگی از سوی سازنده اطمینان حاصل کنید. مهره پلاستیکی جدیدی که همراه با فلوتر فلاش تانک تهیه کرده‌اید را روی رزوه های انتهای شیر پرکن قرار دهید. این مهره وظیفه اتصال محکم شیر پرکن به مخزن را بر عهده دارد.

با استفاده از انبر قفلی، مهره را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا به اندازه کافی سفت شود. مراقب باشید بیش از حد فشار وارد نکنید که احتمال شکستگی وجود دارد. قبل از بستن کامل مهره باید از عدم نشتی آب از زیر توالت فرنگی اطمینان حاصل کنید. اجازه دهید کمی آب وارد مخزن شود و بعد از چند دقیقه به دنبال نشتی و رطوبت احتمالی بگردید. همچنین وجود واشر فوم در انتهای فلوتر به عنوان ضربه گیر عمل کرده و از فشار آمدن به مخزن جلوگیری می‌کند.

نصب و تعمیر فلوتر توالت فرنگی در منزل 1564176876

6. بستن پیچ‌های جدید مخزن

برای نصب پیچ های جدید مخزن، پیچ ها را از کف مخزن عبور دهید. یک واشر لاستیکی تخت را زیر سر هر پیچ قرار دهید تا بین سر پیچ و کف مخزن قرار گیرد. پس از عبور دادن پیچ از داخل مخزن، به قسمت زیرین کاسه توالت بروید. در این قسمت، ابتدا یک قطعه لاستیکی دیگر و سپس یک واشر فلزی تخت را روی رزوه‌های انتهایی پیچ (که از کف کاسه بیرون زده است) قرار دهید.

هدف از قرار دادن این واشرها جلوگیری از نشت آب به بیرون هنگام استفاده از توالت فرنگی است. یکی از دلایل تخلیه نشدن توالت فرنگی می‌تواند مربوط به تنظیم سطح آب باشد. حالا با استفاده از انبر قفلی، مهره‌ها را سفت کنید تا واشرهای لاستیکی کمی فشرده شده و به‌طور کامل آب‌بندی شوند.

تنظیم کردن سیفون توالت توسط تعمیرکار در گرگان 15364186721

7. قرار دادن مخزن روی کاسه توالت فرنگی

مخزن توالت را به دقت بلند کرده و آن را روی کاسه توالت قرار دهید. هنگام جابجایی، مراقب باشید به لوله های تخلیه و اتصالات داخل کاسه آسیبی نرسد. به آرامی مخزن را پایین بیاورید تا پیچ‌های مخزن از سوراخ های رزوه‌دار موجود در قسمت بالایی کاسه عبور کنند. واشرهای فلزی تخت را روی رزوه های انتهایی پیچ‌ها (که از بالای کاسه بیرون زده‌اند) قرار دهید. سپس مهره های جدید را روی همان رزوه ها بچرخانید. ابتدا مهره ها را با دست تا جایی که ممکن است سفت کنید. برای بستن نهایی، آچار فرانسه را به اندازه مهره‌ها باز کرده و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا کاملاً محکم شوند.

8. وصل کردن آب ورودی

سر آزاد شلنگ تأمین آب را مجدداً به انتهای دریچه شیر پرکن که دارای رزوه است متصل کنید. در صورت نیاز، واشر لاستیکی موجود در انتهای لوله را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل نمایید. در این مرحله می‌توانید شلنگ را نیز از نظر سالم بودن بررسی کرده و در صورت وجود پارگی یا فرسودگی، آن را تعویض کنید. حالا شیر فلکه را باز کنید تا آب وارد مخزن شود. داخل مخزن را بررسی کرده و زنجیر فلوتر را به اهرم دسته سیفون متصل کنید. با حرکت دادن اهرم فلاش تانک، اطمینان حاصل کنید که زنجیر به درستی وصل شده و طول آن مناسب است. عدم اتصال صحیح زنجیر می‌تواند علت کار نکردن فلاش تانک توالت فرنگی باشد.


چه زمانی باید با متخصص تعمیرکار برای تعویض فلوتر توالت فرنگی تماس بگیریم؟

در صورتی که خودتان زمان یا تجهیزات مناسب برای تعویض فلوتر فلاش تانک را ندارید، یا نیاز به تخصص و دقت بیشتری در این زمینه دارید، توصیه می‌شود با یک لوله کش یا تعمیرکار حرفه‌ای در گرگان لوله تماس بگیرید. متخصصین با تجربه قادرند به سرعت و دقت بالا نسبت به تعویض فلوتر اقدام کنند و مشکلات مرتبط با فلاش تانک را در کمترین زمان برطرف نمایند.

در گرگان، همکاران ما در مجموعه گرگان لوله، در تمامی مناطق آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل، به محض اعلام خرابی به محل مورد نظر مراجعه کنند. علاوه بر تعویض فلوتر توالت فرنگی، اگر به خدمات دیگر در زمینه تاسیسات ساختمان نیاز دارید، می‌توانید بر روی تخصص تکنسین های گرگان لوله حساب کنید. ما همواره در خدمت شما هستیم.

هزینه تعویض فلوتر توالت فرنگی

هزینه تعویض و نصب فلوتر توالت فرنگی به عوامل مختلفی نظیر نوع فرنگی، محل نصب و دسترسی به قطعات بستگی دارد. در مجموعه گرگان لوله، کلیه کارشناسان موظفند قبل از شروع هر گونه کار، قیمت و هزینه دقیق خدمات را به مشتری اعلام کنند تا ارائه خدمات با رضایت کامل و بدون نگرانی از هزینه‌های غیرمنتظره انجام شود.

تعمیرات و نصب فلوتر توالت فرنگی در گرگان 15841689765


کلیمات کلیدی :

نصب توالت فرنگی در گرگان – هزینه نصب توالت فرنگی در گرگان – نصب توالت فرنگی دیواری تاشو در گرگان – نصب توالت فرنگی دیواری در گرگان – نصب توالت فرنگی وال هنگ در گرگان – نصب توالت فرنگی خودشور در گرگان – نصب توالت فرنگی بدون پیچ در گرگان – اجرت نصب توالت فرنگی در گرگان – تلفن تکنسین نصب توالت فرنگی در گرگان – نصب توالت فرنگی بدون تخریب در گرگان – نصب دستشویی فرنگی در گرگان – قیمت نصب دستشویی فرنگی در گرگان – تعمیر توالت فرنگی در گرگان – تعمیر دستشویی فرنگی در گرگان – نصب توالت فرنگی توکار در گرگان – نصب توالت فرنگی کم جا در گرگان – نصب دستشویی فرنگی بدون تخریب در گرگان – نصب توالت فرنگی بدون تخریب در گرگان – نصب خودشور روی توالت فرنگی در گرگان – نصب خودشور روی دستشویی فرنگی در گرگان – نصب توالت فرنگی خودشور دار در گرگان – نصب دستشویی فرنگی خودشور دار در گرگان – نصب توالت فرنگی زمینی در گرگان – قیمت نصب توالت فرنگی در گرگان – نصب توالت فرنگی سیار در گرگان – نصب عایق توالت فرنگی در گرگان – تعمیر فلاش تانگ توالت فرنگی در گرگان

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *