تاسیسات مربوط به سالن استخرها 537843758

آشنایی با تاسیسات استخر و جکوزی و نحوه عملکرد آن‌ها هنگام راه‌اندازی، برای اطمینان از کارایی بهینه بسیار حائز اهمیت است. داشتن شناخت کامل از تاسیسات استخرهای خانگی یا عمومی به ما این امکان را می‌دهد که در صورت بروز هرگونه مشکل، بتوانیم به سرعت و بدون نگرانی مشکل را شناسایی و رفع کنیم. در این مقاله، به بررسی اجزا و قسمت‌های مختلف استخر می‌پردازیم.

همچنین باید گفت که انجام انواع تاسیسات ساختمان در گرگان توسط تیم حرفه‌ای گرگان لوله انجام می‌شود.


⁉️ تاسیسات استخر چیست؟ 

منظور از تاسیسات استخر، مجموعه‌ای از دستگاه‌ها و تجهیزات باکیفیت است که برای تجهیز کردن این سازه و به منظور دستیابی به شرایط مطلوب و ایده‌آل مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تاسیسات با توجه به نوع نیاز و نحوه استفاده، بسیار متنوع و مختلف هستند.

در این زمینه باید خاطرنشان کرد که تاسیسات استخر، سنگ بنا و شالوده اصلی هر نوع استخری محسوب می‌شوند. در ساختار یک استخر از تاسیسات مهم و حائز اهمیتی استفاده می‌شود که نقش کلیدی در عملکرد و کارایی آن دارند.

انواع خدمات تاسیسات ساختمان در گرگان، از جمله تاسیسات استخر، توسط تیم حرفه‌ای گرگان لوله انجام می‌شود. این خدمات با بالاترین استانداردها ارائه می‌شوند تا اطمینان حاصل شود که استخرها به بهترین شکل ممکن عمل می‌کنند. همچنین برای اطلاع دقیق از قیمت تاسیسات استخر خانگی با تیم گرگان لوله تماس حاصل نمایید.


🔔 بیشتر بدانید: نیدل ولو چیست؟


چند نمونه از وسایل و تاسیسات استخر 49376849


✅ مهم‌ ترین و اصلی ترین اجزای تاسیسات استخر

1. سیستم روشنایی (Lighting)

در مورد تاسیسات استخر، باید به سیستم روشنایی نیز اشاره کرد که از دیگر بخش‌های مهم تاسیسات استخری محسوب می‌شود. تامین نور مورد نیاز و به تبع آن، افزایش ضریب ایمنی و امنیت شناگران از مهم‌ترین وظایف سیستم روشنایی است. تمامی لامپ‌های به‌کاررفته در محیط استخر به یک پنل مرکزی در دسترس و جداگانه متصل می‌شوند. لامپ‌های سیستم روشنایی در فضاهایی مانند کف، دیواره‌ها، سکوها، آب‌نماها و فضای داخلی جکوزی تعبیه می‌شوند.

سیستم روشنایی تاسیسات استخر 3549875

2. سیستم گرمایشی (Heater)

سیستم‌های گرمایشی یا هیترها نیز از بخش‌های حائز اهمیت در طراحی و ساخت استخر به شمار می‌روند. معمولاً هیترهای استفاده‌شده در استخرها به دو نوع هیترهای گازی و پمپ‌های حرارتی تقسیم می‌شوند. افزایش دمای آب و محیط پیرامون استخر توسط هیترها انجام می‌گیرد. به عبارت دیگر، افزایش دمای آب استخر از طریق کارکرد هیترهای گازی و افزایش دمای کلی محیط استخر توسط پمپ‌های حرارتی صورت می‌پذیرد.

سیستم گرمایشی تاسیسات استخر 48538868

3. سیستم اتوماتیک کنترل مواد شیمیایی (Automated Chemical Systems)

یکی دیگر از بخش‌های حائز اهمیت برای مراقبت و نگهداری استخر، سیستم اتوماتیک کنترل مواد شیمیایی است. این سیستم وظیفه مدیریت و کنترل میزان pH و کلر موجود در آب را بر عهده دارد. اندازه‌گیری و کنترل مواد شیمیایی به وسیله این سیستم به صورت کاملاً خودکار و اتوماتیک انجام می‌شود. تجهیزات مورد نیاز برای عملکرد این سیستم شامل سیستم اندازه‌گیری مواد شیمیایی، مخزن اسید و دستگاه کلر زنی است.

سیستم اتوماتیک کنترل مواد شیمیایی تاسیسات استخر 578345

 4. سیستم گردش آب (Circulation)

برای آشنایی با تاسیسات استخر، باید به این نکته توجه داشت که سیستم گردش آب یکی از مهم‌ترین بخش‌ها به شمار می‌آید. این سیستم وظیفه به گردش درآوردن آب در مدار و همچنین تصفیه و پاکسازی آن را بر عهده دارد. علاوه بر این، سیستم گردش آب قابلیت به جریان انداختن آب جکوزی را نیز دارد. اجزای این سیستم شامل لوله‌های متصل بین استخر و جکوزی، فیلترهای مخصوص تصفیه، مجموعه شیرآلات و پمپ‌ها می‌باشد.

سیستم گردش آب تاسیسات استخر 5437538

اجزای کلیدی تاسیسات استخر

جزء توضیحات
سیستم مکش مسئول مکش آب به داخل سیستم گردش جریان آب، شامل اسکیمرها، خروجی‌های اصلی، لوله‌ها و اتصالات ورودی.
سیستم فیلتراسیون پمپ، فیلتر، سیستم گرمایش آب (گرم‌کن) و گاهی اوقات تصفیه‌کننده آب شور را شامل می‌شود که آب را از سیستم مکش تصفیه می‌کند.
سیستم برگشتی مسئول بازگرداندن آب تصفیه شده از فیلتراسیون به استخر، شامل خطوط لوله برگشتی و جت‌های برگشتی.
فیلترها مسئول تصفیه آب و حذف آلاینده‌ها، شامل فیلتر کارتریجی، فیلتر شنی و فیلتر دیاتومه.
پمپ آب قلب استخر برای مکش و چرخش آب، توان و اندازه آن بسته به اندازه استخر تغییر می‌کند، سه نوع: تک سرعته، دو سرعته و دور متغیر.
گرم‌کن‌ها برای گرم کردن آب استفاده می‌شوند، شامل گرم‌کن خورشیدی، گرم‌کن برقی و گرم‌کن گازی.
تغذیه‌کننده شیمیایی کمک به ضدعفونی سریع و مؤثر آب، تغذیه‌کننده شیمیایی به آب استخر مواد شیمیایی ضدعفونی‌کننده مانند کلر، برم یا مواد ضدعفونی‌کننده دیگر را تزریق می‌کند.
خطوط بازگشتی لوله‌ها و اتصالات مختلف برای انتقال آب از و به استخر و تجهیزات، شامل لوله‌های PVC و سیستم کنترل نرخ جریان.
جت‌های برگشتی بازگرداندن آب تصفیه شده به استخر با فشار بالا، کمک به ضدعفونی‌کننده‌های موجود در آب، نصب شده روی دیواره‌های استخر.

 

تاسیسات مربوط به سالن استخرها 537843758


✅ تاسیسات مربوط به سالن استخرها

همانطور که می‌دانید، استخرها به دو نوع سر باز و سرپوشیده تقسیم می‌شوند. برای استخرهای سرپوشیده که در محیط‌های مشخصی قرار دارند، یک بخش مجزا مربوط به سالن استخر در نظر گرفته می‌شود.

سالن‌های استخر سرپوشیده باید از درجه حرارت و رطوبت مناسب و نسبتاً بالایی برخوردار باشند. برای تأمین این درجه حرارت، باید از وسایل گرمایشی و سرمایشی مناسب استفاده کرد. دمای مناسب برای استخرها بسته به نوع کاربری آنها متفاوت است، اما به طور کلی عددی بین 26 تا 27 درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شود.

از طرف دیگر، در استخرهای سر باز نیازی به سالن و کنترل درجه حرارت محیط وجود ندارد. تنها نکته مهم برای این نوع استخرها، تمیزی و فیلتر به موقع آب و همچنین حفظ درجه حرارت مناسب آب استخر می‌باشد.

تاسیسات مربوط به سالن استخرها 4589743753

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *