یک نمونه آبگرمکن دیواری برقی نقره ای 156354

آبگرمکن برقی چیست و چگونه کار می‌ کند؟

آبگرمکن یکی از تجهیزات ضروری هر ساختمان است که در انواع مختلفی موجود است، اما عملکرد کلی همه آن‌ ها مشابه است. آبگرمکن برقی یکی از این انواع است که روش کار متفاوتی نسبت به دیگر آبگرمکن‌ها دارد.

در این مطلب از وب‌سایت گرگان لوله، قصد داریم تا به بررسی انواع آبگرمکن برقی و روش کار آن‌ها بپردازیم و شما را با این دستگاه‌ها بیشتر آشنا کنیم.


💡 آبگرمکن برقی چیست؟

آبگرمکن برقی یکی از انواع آبگرمکن‌ها است که معمولاً در مناطقی که دسترسی به سوخت‌های فسیلی محدود است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه وظیفه تامین آب گرم را بر عهده دارد و انرژی مورد نیاز خود را از سه منبع تامین می‌کند:

  • برق شهری
  • توربین بادی
  • پنل خورشیدی

برخلاف آبگرمکن‌های دیگر، آبگرمکن برقی از سوخت‌ های فسیلی استفاده نمی‌کند، بنابراین به محیط زیست آسیب نمی‌رساند. همچنین، این نوع آبگرمکن نسبت به سایر انواع، ابعاد کوچکتری دارد و فضای کمتری را اشغال می‌کند.

بیشتر بخوانید: آبگرمکن خورشیدی چیست؟

نصب آبگرمکن_ برقی توسط متخصص 15415634


🧾 انواع آبگرمکن برقی

به طور کلی، آبگرمکن‌های برقی به دو دسته مخزن‌دار و بدون مخزن تقسیم می‌شوند و نصب آن‌ها ممکن است روی زمین یا دیوار صورت گیرد. در ادامه به بررسی این دو نوع آبگرمکن خواهیم پرداخت:

آبگرمکن بدون مخزن

آبگرمکن‌های برقی بدون مخزن، گزینه‌ای مناسب برای فضاهای کوچک هستند و مصرف برق کمتری نسبت به نوع مخزن‌دار دارند. این آبگرمکن‌ها فضای کمتری اشغال می‌کنند و تنها در زمان استفاده از آب گرم، برق مصرف می‌کنند. آبگرمکن‌های بدون مخزن با توجه به شرایط آب و هوایی مختلف ساخته می‌شوند، بنابراین باید بر اساس نیاز خود انتخاب شوند. این نوع آبگرمکن‌ها سرعت بالایی در گرم کردن آب دارند و به محض نیاز می‌توانید از آب گرم بهره‌مند شوید.

آبگرمکن مخزن‌ دار

آبگرمکن‌های برقی مخزن‌دار یکی از محبوب‌ترین انواع آبگرمکن‌ها هستند که به دلیل قیمت مناسب و هزینه کم نصب، توجه بیشتری را به خود جلب کرده‌اند. این آبگرمکن‌ها، آب گرم را درون مخزن خود ذخیره می‌کنند تا در زمان نیاز در دسترس باشد. مخزن این آبگرمکن‌ها با یک عایق حرارتی پوشانده شده است که موجب می‌شود آب دیرتر سرد شود و مصرف برق کاهش یابد.

نحوه عملکرد آبگرمکن برقی 2654156


🧰 لوازم مورد نیاز نصب آبگرمکن

  1. نوار تفلون
  2. لوله مغزی
  3. شیر قطع کن
  4. رول پلاک و پیچ
  5. شیلنگ فشار قوی
  6. دو شاخه و سه شاخه برق
  7. ابزارآلات ضروری مثل انبر دست، پیچ گوشتی

🛠️ مراحل نصب آبگرمکن دیواری برقی در گرگان لوله

نحوه نصب آبگرمکن دیواری برقی در گرگان به صورت صحیح شامل مراحل زیر است:

1. آماده‌سازی لوله‌ها: ابتدا روکش لوله‌های قرمز و آبی ورودی و خروجی را جدا کرده و سپس دور لوله‌ها نوار تفلون بپیچید.

2. نصب شیلنگ‌های پرفشار: یکی از شیلنگ‌های پرفشار را به ورودی آب سرد متصل کنید. بهتر است با استفاده از انبردست آن را محکم کنید تا از نشتی جلوگیری شود.

3. اتصال شیلنگ آب گرم: شیلنگ پرفشار دیگر را به خروجی آب گرم متصل کنید و آن را محکم کنید.

4. درزگیری لوله مغزی: لوله مغزی شیار دار را با نوار تفلون درزگیری کرده و سپس آن را به شیر قطع‌کن متصل کنید. برای اطمینان بیشتر، به محل اتصال نوار تفلون بپیچید تا از جدا نشدن آن‌ها مطمئن شوید.

5. نصب سه پایه: سه پایه را با استفاده از پیچ گوشتی باز کنید.

6. اتصال سیم‌ها: سیم سبز رنگ که سیم ارت است را به پین بزرگ، سیم قرمز که سیم فاز است را به پین پایین سمت راست، و سیم مشکی یا نول را به پین دیگر وصل کنید.

7. اتصال لوله‌ها به دیوار: پس از قطع کردن آب ورودی ساختمان، لوله‌های پرفشار را به لوله‌های ورودی و خروجی آب روی دیوار متصل کنید.

نصب آبگرمکن دیواری برقی توسط تیم مجرب گرگان لوله به پایان رسیده است اکنون می‌توانید آب ورودی را باز کرده تا آب وارد آبگرمکن شود. سپس دستگاه را به برق متصل کنید. با روشن شدن چراغ قرمز، راه‌اندازی دستگاه به صورت صحیح انجام شده است.

نصب آبگرمکن_ برقی توسط یک مرد متخصص 151635


🚿 نحوه عملکرد آبگرمکن برقی

آبگرمکن برقی با راندمان بالا و بدون استفاده از سوخت فسیلی و دودکش، الکتریکال را به آب انتقال می‌دهد و از بازدهی بالایی برخوردار است. برای اینکه آب در آبگرمکن برقی گرم شود، از المنت‌های حرارتی برق استفاده می‌کنند. المنت‌ها دارای سیم‌های نازکی هستند که از مقاومت بالایی ساخته شده‌اند. مقاومت الکتریکال این سیم‌ها باعث تولید گرما در آنها می‌شود و در نهایت گرمای ایجاد شده از مقاومت الکتریکی به آب انتقال داده می‌شود. توان و تعداد المنت‌ها در آبگرمکن برقی، مشخص‌کننده مقدار دبی آب گرم تولیدی و خروجی آبگرمکن است.

آیا نیاز به نصاب آبگرمکن در گرگان دارید؟ اگر نیاز به نصب، تعمیر یا سرویس آبگرمکن در گرگان دارید، با تلفن نصاب آبگرمکن در گرگان تماس بگیرید.

نصب آبگرمکن_ برقی توسط تعمیرکار 1546354


نکات نصب آبگرمکن برقی مخزنی

مرحله‌های نصب آبگرمکن برقی مخزنی راهنمای عملی
۱. تراز کردن دستگاه قبل از نصب، اطمینان حاصل کنید که آبگرمکن با کف ساختمان تراز باشد. این اقدام از جلوگیری از اختلال در عملکرد دستگاه جلوگیری می‌کند.
۲. تنظیم دما دمای دستگاه را در وضعیت متوسط قرار دهید تا استفاده بهینه را از آبگرمکن داشته باشید.
۳. تنظیمات دستگاه هنگام روشن کردن دستگاه، دمای مطلوب را تنظیم کنید و منتظر بمانید تا چراغ قرمز روشن شود، که نشان‌دهنده راه‌اندازی دستگاه است.
۴. رفع اشکالات در صورت عدم روشن شدن چراغ قرمز، ممکن است نصب به درستی انجام نشده باشد. در این صورت، مراجعه به راهنمای نصب و یا تماس با نصاب حرفه‌ای را در نظر بگیرید.

سرویس کردن و نصب آبگرمکن برقی 1251531

نکات نصب آبگرمکن برقی دیواری

مراحل نصب آبگرمکن برقی دیواری راهنمای عملی
۱. روشن شدن خودکار آبگرمکن‌های برقی دیواری به صورت خودکار روشن و خاموش می‌شوند، بنابراین نیازی به خاموش و روشن کردن دستی آن‌ها نیست.
۲. تراز کردن دستگاه حتماً دستگاه را با دقت هم‌تراز با دیوار نصب کنید، تا جلوگیری از مشکلات عملکردی آینده شود.
۳. تنظیم دما دمای دستگاه را در حالت مطلوب قرار دهید تا از آبگرمکن به بهترین شکل استفاده کنید.
۴. تنظیمات دستگاه در هنگام روشن کردن دستگاه، مطمئن شوید که دمای مورد نظر تنظیم شده و منتظر بمانید تا چراغ قرمز روشن شود که نشان‌دهنده روشن بودن دستگاه است.
۵. تنظیم دستی این نوع آبگرمکن‌ها قابلیت تنظیم دستی دارند. اطمینان حاصل کنید که چراغ قرمز روشن است تا تنظیمات اعمال شوند.

یک نمونه آبگرمکن_ برقی دیواری 154153


✅ انتخاب بهترین آبگرمکن برقی

در بازار، آبگرمکن‌های برقی از برندهای مختلفی موجود هستند که اکثر آن‌ها کیفیت و کارایی خوبی دارند. برخی از بهترین برندهای موجود عبارتند از: آزمون، سپهر الکتریک، ویتو و … است.

1. آبگرمکن‌ های برقی دیواری

  • آبگرمکن برقی مدل زودجوش با ظرفیت 10 لیتر: دمناسب برای مصارف محدود مانند روشویی.
  • آبگرمکن برقی مدل EV150 با ظرفیت 123 لیتر: مناسب برای منازل با خدمات حمام برای 3 نفر.
  • آبگرمکن برقی مدل EV200 با ظرفیت 187 لیتر: مناسب برای منازل بزرگ با خدمات حمام برای 4 نفر.

 2. آبگرمکن‌ های برقی ایستاده

  • آبگرمکن برقی مدل EV120 با ظرفیت 98 لیتر: مناسب برای منازل کوچک با خدمات حمام برای دو نفر.
  • آبگرمکن برقی مدل خورشید با ظرفیت 25 لیتر: مناسب برای استفاده‌های گسترده از جمله سرویس بهداشتی، روشویی، ظرفشویی و فروشگاه‌ها.
  • آبگرمکن برقی مدل EW67 با ظرفیت 55 لیتر: مناسب برای استفاده در حمام برای یک نفر و به عنوان دستگاهی مناسب برای ویلاها یا نگهبانی‌ها.

به طور کلی، بهترین آبگرمکن دیواری برقی باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  1. رگولاتور فشار آب
  2. سیستم قطع خودکار
  3. دارای منبع آبگرم اضافی
  4. دارای ترموستات برای کنترل دما
  5. صفحه نمایش دیجیتال برای نمایش دما
  6. دارای سیستم عایق برای ایمنی بیشتر
  7. ظرفیت مناسب برای تامین آب گرم برای مصارف مختلف

با توجه به این دسته‌بندی و نیازهای خود، می‌توانید آبگرمکن برقی ایده‌آل برای محل زندگی خود را انتخاب کنید. البته می‌توانید با تماس با کارشناسان ما، اطلاعات بیشتری را دریافت کنید.

چند نمونه آبگرمکن_ برقی 1526341


🤏🏼 ابعاد آبگرمکن دیواری برقی

آبگرمکن‌های برقی دیواری در ابعاد مختلفی در بازار موجودند. انتخاب ابعاد مناسب باید با توجه به مساحت محیط و نیازهای شما انجام شود. به عنوان مثال، آبگرمکن آزمون مدل EWH2 ابعادی به اندازه 56×25×18 سانتی‌متر دارد.

با رعایت این نکات و انتخاب بهترین آبگرمکن برقی دیواری، می‌توانید از عملکرد بهینه و استفاده راحتی برخوردار شوید.

یک نمونه آبگرمکن دیواری برقی نقره ای 156354


📚 نتیجه‌گیری

آبگرمکن‌های برقی دیواری با امکانات متنوع و کیفیت برتر، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین آب گرم در منازل و مکان‌های مختلف می‌باشند. این دستگاه‌ها با ویژگی‌هایی همچون ترموستات، سیستم عایق، منبع آبگرم اضافی و صفحه نمایش دیجیتال، امکان کنترل دما، ایمنی بیشتر و استفاده آسان را فراهم می‌کنند. همچنین ابعاد مختلفی از آبگرمکن‌های برقی دیواری در بازار موجود است که انتخاب ابعاد مناسب به وسیله کاربران، بهره‌وری بیشتری را به همراه خواهد داشت. در نتیجه، انتخاب و نصب یک آبگرمکن برقی دیواری با توجه به نیازها و امکانات موجود، می‌تواند بهبود و راحتی بیشتری را به زندگی روزمره افراد بخشیده و به دستیابی به آب گرم به صورت موثر کمک کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *